Projekta norise autoostā

Rīgas starptautiskās autoostas sarkanais ozols uzsāk savu ceļojumu

Naktī no 19. uz 20. janvāri, laika posmā no plkst. 23.30 līdz 5.00 pilnsabiedrība BERERIX kopā ar ekspertiem – arboristiem no “Labie koki” pārvietoja sarkano ozolu uz Rīgas starptautiskai autoostai piederošu zemesgabalu, kas atrodas netālu no koka pašreizējās augšanas vietas. Tā turpmāk kļūs par koka pagaidu mājvietu līdz brīdim, kad Rīgas pašvaldība līdzās Rail Baltica izbūvētai infrastruktūrai īstenos iecerētos pilsētvides labiekārtošanas projektus. Koka pārvietošanās darbu laikā tika nodrošināta nepārtraukta sabiedriskā transporta plūsma, bet bija nelielas izmaiņas gājēju pārvietošanas plūsmā.
“Labie koki” eksperti – arboristi ir  novērtējuši ozola stāvokli  un potenciālās iespējas izdzīvot jaunajā mājvietā. Koka pārvietošana būs ne tikai izaicinājums arboristiem, bet arī BERERIX būvspeciālistiem, jo pilsētvidē pārvietos un pārstādīs objektu, kas ir gandrīz trīsstāvu mājas augstumā un kopā ar zemi un metāla palīgkonstrukcijām sver ap 50 tonnu.
Arī no tehniskā viedokļa koka pārstādīšana bija sarežģīts process. No koka vainaga un saknēm ir  izņemti ieaugušie elektrības un telekomunikāciju kabeļi un ir veikta daļēja to demontāža. Papildus arī ir veikta elektrības un telekomunikācijas tīklu pārslēgšana. Izdevumus par sarkanā ozola pārvietošanu uz pagaidu vietu segs pilnsabiedrība BERERIX.
Informāciju sagatavoja: Baiba Kantiņa, Jazz Communications
Foto no Rīgas starptautiskās autoostas teritorijas augošā sarkanā ozola pārvietošanas no autoostas arhīva
20220120 011543 01
20220120 000435 01
IMG 20220120 WA0010 01
autoostas arhivs
Foto no fotogrāfa: Jēkabs Ozols
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana
Autoostas Ozola Parstadišana

_____________________________

Sākas Rail Baltica projekta īstenošana Rīgas starptautiskajā autoostā

Sakarā ar Rail Baltica projekta īstenošanas uzsākšanu Rīgas starptautiskās autoostas teritorijā, 2022.gada 11.janvārī norisinājās preses conference, kuras laikā projektā iesaistītās puses prezentēja plānotās izmaiņas Rīgas starptautiskajā autoostā un ilgtermiņa ietekmi uz pilsētvidi, kā arī svinīgi atklāja jauno Rail Baltica projekta būvlaukumu, piestiprinot būvtāfeli.
Rail Baltica projekts ir starpinstitūciju sadarbības projekts, tādēļ būvlaukuma atklāšanā autoostā klātesoši bija visu iesaistīto pušu pārstāvji:  Rail Baltica projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas Projekta ieviešanas departamenta direktors Einārs Jaunzems, projekta būvuzņēmuma “Bererix” Uzraudzības padomes pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboļiņš, “Bererix” iesaistīto pušu vadītājs Andis Linde, AS “Rīgas Starptautiskā autoosta” valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone un VSIA “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

 

Jau tuvākajās dienās Autoostas teritorijā projekta būvuzņēmums “Bererix” uzsāks dažāda veida demontāžas darbus: 14 autobusu platformu jumtu konstrukcijas demontāža un tiks uzsākti uzbēruma norakšanas darbi, kuri ir iedalīti trīs posmos. Liels izaicinājums kopā ar arboristiem “Labie koki” būs sarkanā ozola pārvietošana,  par šiem darbiem precīza informācija drīzumā sekos.
Andis Linde
Neskatoties, ka noritēs būvniecības darbi, Rīgas starptautiskā autoosta turpinās savu pamatdarbību – pasažieru pārvadāšanu. Būvniecības darbu izpildes laikā Rīgas Autoostas teritorijā pasažieriem, satiksmes dalībniekiem un gājējiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša pārvietošanās. Rīgas Autoostas ēkā darbi nav paredzēti un tā  ir droša tās apmeklētājiem. Vēlos aicināt iedzīvotājus ar izpratni izturēties uz teritorijā notiekošiem būvniecības darbiem, jo tie ir vērsti uz teritorijas modernizēšanu un infrastruktūras sakārtošanu, lai nodrošinātu ērtāku sabiedriskā transporta izmantošanu.
Guntis Āboltiņš-Āboļiņš
Rail Baltica dzelzceļa būvniecības risinājumi vairākās vietās, piemēram, Rīgas Centrālajā dzelzceļa mezglā, Rīgas starptautiskajā autoostā, arī starptautiskajā lidostā „Rīga” paredz dzelzceļa infrastruktūras novietošanu uz paaugstinātām konstrukcijām (estakādēm), zem kurām veidosies brīva telpa. Esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas līdz “Stockmann” universālveikalam un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai tiks izveidota estakāde, pa kuru turpmāk organizēs dzelzceļa satiksmi. Rail Baltica Centrālās mezgla izbūve nodrošinās divu pilsētas daļu savienošanu: Vecrīgas, Centrāltirgus un Latgales priekšpilsētas, jo dzelzceļš Rīgas centrā ienāks pa estakādi esošā dzelzceļa uzbēruma vietā. Autoostas apkārtne iegūs jaunu skvēru teritorijā pie Prāgas ielas iepretī autoostai (kur šobrīd ir tirdzniecības centrs un daudzstāvu autostāvvieta), labiekārtotu kanālmalu, kur pašlaik ir diezgan degradēta vide: gājēju un velo celiņi, apstādījumi.
Einārs Jaunzems
Lai nodrošinātu nepieciešamās izmaiņas pakalpojumu organizācijā būvniecības darbu laikā, tajā skaitā, nodrošinātu regulāro pasažieru pārvadājumu autobusu apkalpošanu, autoosta 10 mēnešu laikā ir veikusi kanāla malas puses autobusu platformu pārbūvi un sadarbībā ar SIA “Latvijas Mobilais telefons” ir ieviesusi jaunu autobusu Reisu vadības sistēmu. Platformu pārbūves rezultātā ir izbūvētas 14 jaunas autobusu platformas, kas aprīkotas ar informatīvajiem displejiem ar kustības sarakstu informāciju, energoefektīvu apgaismojumu, videonovērošanas kamerām, modernu apziņošanas sistēmu. Jaunās platformas labiekārtotas pasažieru ērtībām.  Un sākot ar 2022.gada 11.janvāri iekāpšanas platformas no Nr. 1 līdz Nr.14 tiks pārceltas uz pārbūvētajām kanāla malas puses platformām. Pasažieru izkāpšana uz laiku, līdz nākamajam paziņojumam, tiks organizēta platformās, kas izvietotas gar dzelzceļu. Šobrīd notiek saskaņošana ar VSIA “Autotransporta direkcija” par izkāpšanas vietu ierādīšanu ārpus autoostas teritorijas uz Maskavas ielas, tieša autoostas tuvumā. Informācija par visām izmaiņām autoostā “Rail Baltica” būvniecības laikā būs pieejama – norādēs autoostā, informācijā uz autoostas displejiem, braukšanas biļetēs, skanēs arī informatīvie audio paziņojumi, kā arī autoosta mājas lapā www.autoosta.lv. Pēc Rail Baltica projeka īstenošanas Rīgas starptautiskā autoosta iegūs jaunu teritoriju un autoosta būs būs ērtāk pieejama tās pasažieriem un pilsētas apmeklētājiem.
Vaira Gromule

 

 

AS "Rīgas starptautiskā autoosta", Prāgas iela 1, Rīga, LV-1050.
Positive SSL Wildcard