Skip to main content

Rīgas starptautiskās autoostas “sarkanais ozols” ceļo otro reizi

Naktī no 13. uz 14. jūniju, tieši nedēļu pirms vasaras saulgriežiem, laika posmā no plkst. 19.00 līdz 5.00 eksperti – arboristi no SIA “Labie koki” kopā ar pilnsabiedrību “RBBL” pārvietoja autoostas “sarkano ozolu” no tā pagaidu atrašanās vietas Rīgas starptautiskajā autoostā uz koka pastāvīgo atrašanās vietu Ģenerāļa Radziņa krastmalā. Ozola pārstādīšanas darbi tika veikti Rīgas domes projekta “Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras projekta “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā” ietvaros.

Ozola pārvietošanas un pārstādīšanas darbi noritēja veiksmīgi, saskaņā ar izstrādāto laika un darbu  plānu. Ozols no autoostas devās ceļojumā grupas “Līvi” dziesmas “Ozolam” pavadīts!

“Ozola pārvietošana ir tehniski sarežģīta operācija, kas ilga deviņas stundas. Pārvietojamais koks ar metāla palīgkonstrukcijām sver aptuveni 40 tonnas. Sākumā ozols ar celtni tika uzlikts uz treilera, pārvietots 150 metrus pa Maskavas ielu un pēc tam iecelts tā turpmākajā atrašanās vietā. Lai koku varētu pārvietot, uz laiku tika demontēti tramvaja kontakttīkli. Viens no lielākajiem izaicinājumiem bija vajadzība pārstādīt koku ar zaļu lapotni. Lai ozols iejustos jaunajā vietā, arī turpmākos trīs gadus tam būs jāpievērš pastiprināta uzmanība,” skaidro “LABIE KOKI” vadītājs, koku eksperts Edgars Neilands.

“Lai ozola pārvietošana naktī plānotajā laika posmā noritētu bez sarežģījumiem, būvnieki, sadarbībā ar vairākiem atbildīgajiem pilsētas dienestiem, jau 5. jūnijā uzsāka sagatavošanās darbus. Tika atbrīvots koka pārvietošanas koridors – pārlikti tramvaju kontakttīkli, noņemti traucējošie balsti, pazeminātas atsevišķas apakšzemes komunikācijas.  Tas bija daudzu dienestu, uzņēmumu kopdarbs, izvērtējot visus iespējamos traucējošos faktorus un riskus ozola pārvietošanas ceļā,” skaidro pilnsabiedrības “RBBL” projekta vadītājs Armands Vēveris.

Pirmo reizi autoostas “sarkanais ozols” tika pārstādīts 2022.gada janvāra naktī no 19. uz 20. janvāri uz Rīgas starptautiskajai autoostai piederošu zemesgabalu, kas atradās netālu no koka sākotnējās augšanas vietas. Pārstādītais ozols tika ievietots speciāli izbūvētā konteinerā ar auglīgu substrātu līdz brīdim, kad kokam tika atrasta jauna vieta. Ozola pagaidu atrašanās vieta kļuva par koka mājvietu uz 1 gadu un 5 mēnešiem. Kopējais koka svars ar zemi bija 45t, koka sakņu laukums, ko izdevās paņemt – 64m2 liels.

Rīgas starptautiskā autoosta ir patiesi priecīga un novērtē to, ka šāda 100-gades projekta ietvarā, kāds ir “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūras projekts, ir izdevies saglabāt autoostas “sarkano ozolu” un veiksmīgi to integrēt Rīgas pilsētas vides labiekārtošanas projektu ietvaros, atrodot ozolam jaunas mājas. Ne velti kā viena no Rail Baltica projekta  vērtībām tiek izcelta tieši atbildība pret vidi. Pateicamies visiem, kas bija iesaistīti “autoostas ceļojošā ozola” stāstā un darīja visu, lai ozola stāsts turpinātos!

Un tieši pateicoties kopīgajām rūpēm par ozolu un apkārtējo vidi, Rīgas starptautiskās autoostas ozols nu kļūs par visas Rīgas pilsētas īpašo ozolu. Ceram, ka Rīgas iedzīvotājiem un viesiem ozols vēl ilgi sagādās daudz prieka un kļūs par neatņemamu Rīgas krastmalas ainavas sastāvdaļu.

Informācija sagatavota izmantojot arī Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes Ārējās komunikācijas nodaļas apkopotās ziņas.

Foto: Rīgas starptautiskā autoosta

Foto: SIA “LABIE KOKI”, Jēkabs Ozols

Video: Pilnsabiedrību “RBBL

 

AS "Rīgas starptautiskā autoosta", Prāgas iela 1, Rīga, LV-1050.
Positive SSL Wildcard